Saturday, March 27, 2010

RASA...DIA...beri....DIA..ambil


Alhamdulillah...hidup ini diberi pelbagai rasa.
Siapa yang beri rasa ini...? Allah SWT.
Siapa yang ambil rasa ini ? Allah SWT.
Alhamdulillah...sebentar tadi aku diberi rasa...
Rasa yang telah lama aku tinggalkan..., hilang dari ku
Tetapi sebentar tadi Allah SWT memberi rasa itu kepadaku... rasa yang kurindui selama ini...
Rasa tenang, rasa lapang, rasa kosong, rasa tiada apa-apa......rasa hamba.....
Rasa hilang dalam dunia kenyataan yang mengelirukan....
Rasa hadir dalam alam kosong yang ada kepastian....
Aku diberi rasa keinsafan seketika...setelah leka dan laro sekian lama....
Aku terfikir...bagaimanakah aku mendapat rasa itu sebentar tadi???
Jawapannya ada dalam diriku.... Aku bertanya, Aku Menjawab.

Bilakah lagi aku akan merasai RASA itu???


No comments:

Post a Comment